niedziela, 20 września 2009

Iconofear


Iconofear

Iconofear na myspace

Rok powstania: 1999
Gatunek: dark power metal
Kraj pochodzenia: Finlandia

Iconofear to dziwny zespół, do tej pory nie nagrali żadnego LP mimo tego, że to co zaprezentowali na EPkach jest bardziej interesujące niż większość albumów power metalowych, które słyszałem. Skład zespołu kilka razy się zmieniał (na każdej z trzech EPek skład jest inny), przez Iconofear przewinęło się między innymi trzech muzyków, którzy aktualnie wchodzą w skład znanego za sprawą swojej oryginalności zespołu Kiuas. Iconofear wydał trzy Epki:
2003 - Dark
2005 - The 13th Circle
2006 - The Unbreathing

Ja zainteresowałem się tym bandem głównie za sprawą Kiuas, bo też byłem ciekaw co wcześniej grali ci muzycy. Okazało się, że kapela jest bardzo interesująca. Jest to na pewno power, ale taki niespotykany, wcześniej już słyszałem zespoły, które grały dark power metal - ale w większości przypadków było to nudne i po pierwszym odsłuchu nie chciało mi się już do tego wracać. W Iconofear mamy coś zupełnie innego, okazuje się, że wcale nieprzypadkowo kiedyś w tym bandzie udzielali się muzycy Kiuas. Bo band ten prezentuje bardzo oryginalną nutę. Zespół kilka razy zmieniał skład, dzięki czemu na żadnej z Epek nie dostajemy bliźniaczych materiałów. W każdym razie w ich muzyce główny nacisk kładziony jest na klimat, dopiero w dalszej kolejności na melodyjność i ciężkie granie. Zresztą szerzej wypowiem się po dokładniejszym przesłuchaniu owych Epek.

Najakutalniejszy skład:
Wokal - Mika "Limppu" Lindberg
Klawisze - Lari Sorvo
Gitara - Kasperi Heikkinen
Gitara - Aki Holma
Bas - Eerik Purdon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz