niedziela, 29 lipca 2012

Top 2008 (podsumowanie)

Patrząc na robione przeze mnie zestawienia top 10 zauważyłem pewną lukę - dokładnie pomiędzy rokiem 2007 i 2009 - zabrakło jakiegokolwiek podsumowania roku 2008. A szkoda by było go pominąć, bo to był jest z najlepszych roczników jeśli chodzi o muzykę metalową i około metalową. W 2008 roku zostało wydanych mnóstwo świetnych i bardzo dobrych albumów, w związku z tym nie byłem w stanie się ograniczyć do top 10, czy chociażby top 30. Dlatego stworzyłem top 50 - a i tak okazało się, że jest to zdecydowanie za mało. Co za tym idzie nie udało mi się zmieścić wszystkich płyt, które były i nadal są dla mnie niezwykle ważne, a ich premiera przypadła akurat na rok 2008. Do skrupulatnie wybranej 50-tki dołożyłem jeszcze jedno wyróżnienie (na samym dole) - dotyczy to płyty, która jest wręcz genialna, ale nie jestem jej w stanie umieścić pomiędzy metalowymi, rockowymi i core'owymi albumami.

Z biegiem czasu będę się starał robić zestawienia dotyczące lat wcześniejszych.



Top 50 roku 2008:
01. Sideblast - Flight Of A Month

02. Creature With The Atom Brain - I Am The Golden Bridge

03. Biomechanical - Cannibalised

 
04. Septic Flesh - Communion

05. The Showdown - Back Breaker

06. Cancer Bats - Hail Destroyer

07. Pilgrimz - Boar Riders

08. Noctiferia - Slovenska Morbida

09. Gojira - The Way Of All Flesh

10. Rest Among Ruins - The Depths
-----------------------------------
11. Amaseffer - Slaves For Life
12. Dead Shape Figure - The Grand Karoshi
13. Kingdom of Sorrow - Kingdom of Sorrow
14. Xtrunk - Not In Vain
15. Taake - Taake
16. Guillotine - Blood Money
17. Grand Magus - Iron Will
18. The Amenta - N0N
19. Bring Me The Horizon - Suicide Season
20. Dalriada - Szelek
21. Eternal Lord - Blessed Be This Nightmare
22. In This Moment - The Dream
23. Raunchy - Wasteland Discotheque
24. Intronaut - Prehistoricisms
25. Guns N'Roses - Chinese Democracy
26. Abigail Williams - In the Shadow of a Thousand Suns
27. Reload - Crime Theories
28. Amon Amarth - Twilight of the Thunder God
29. Betrayal - The People's Fallacy
30. The Modern Age Slavery - Damned To Blindness
31. Mencea - Dark Matter - Energy Noir
32. Kiuas - The New Dark Age
33. The Haunted - Versus
34. Onmyo-za - Chimimouryou
35. Eluveitie - Slania
36. Benedictum - Seasons of Tragedy
37. Walls Of Jericho - The American Dream
38. Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood
39. Herrschaft - Tesla
40. Bleeding Through - Declaration
41. Unearth - The March
42. Nightly Gale - Imprint
43. Soul Embraced - Dead Alive
44. Carpathian - Isolation
45. The Cavalera Conspiracy - Inflikted
46. Diablo - Icaros
47. Triton Enigma - Black Lies
48. Zerstörer - Declaration Of War
49. Idols Are Dead - Mean
50. Lordi - Deadache

Wyróżnienie:
Triarii - Muse In Arms


Dlaczego postanowiłem wyróżnić ten album? Z prostego powodu. Konkretnie ten album Trarii zmienił zupełnie moje podejście do muzyki określanej jako martial industrial. Do momentu, gdy usłyszałem ten album żyłem w przeświadczeniu, że wspomniany gatunek jest po prostu jednym wielkim nudziarstwem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz