wtorek, 17 stycznia 2012

Podsumowanie 2011 - polskie albumy

Wybieranie najlepszej 10 polskich albumów to trudna rzecz. Wszak w naszym kraju rok w rok pojawia się wiele ciekawych pozycji z okolic metalowych. W 2011 nie było inaczej, ale nie ograniczyłem się do 10, zrobiłem top 20. Dzięki temu udało mi się ująć niemalże wszystkie polskie albumy metalowe i około metalowe, które na dłużej zagościły w moim odtwarzaczu.


Patrząc na moje zestawienie (zwłaszcza na pierwszą dziesiątkę), to rok 2011 można nazwać w czasem powrotów. Iperyt po 5 latach od wydania debiutu nagrał swój drugi album, Mastiphal wyszedł z mgły przeszłości i nagrał świetny materiał (na drugi album trzeba było czekać aż 16 lat!). Nie inaczej było z Leash Eye - kapela, dla której ubiegły rok należy do niezwykle udanych. Nie dość, że zagrali na Sonisphere, to zyskali również przychylność słuchaczy radiowych, a finalnie wydali również świetny album (drugi w historii zespołu). O debiutantach już pisałem, więc pozwolę sobie tym razem ich pominąć. Kolejnym powrotem (i również triumfalnym) jest album "Seasons" kłodzkiej formacji Gorthaur. Na ten album czekałem prawie dwa lata, ale w końcu się doczekałem i przyznaję, że warto było czekać. Na nowe wydawnictwo tej kapeli trzeba było czekać 5 lat. Vader w ubiegłbym roku zaprezentował się również bardzo dobrze - na szczęście oni nie pozwalają swoim fanom długo czekać na kolejne materiały. W ciągu dwóch lat wysmażyli niezwykle smakowity kąsek pod tytułem "Welcome To The Morbid Reich". Z Azarath i Totem zetknąłem się pierwszy raz, ale w obydwu przypadkach było to długie i niezwykle przyjemne spotkanie. Obydwie kapele prezentują zgoła inne podejście do grania metalu, ale w obydwu przypadkach udało im się wyjść ponad standardy. I ostatecznie Kat - jedna z wielkich legend polskiego metalu wreszcie w składzie z Romanem Kostrzewskim, ale już bez Piotra Luczyka. Różnica na pewno jest, ale według mnie panowie pokazali pazury i jednocześnie udowodnili, że legenda jeszcze żyje i ma się bardzo dobrze.

01. Iperyt - No State Of Grace

02. Mastiphal - Parvzya

03. Leash Eye - V.I.D.I.

04. The Stubs - The Stubs

05. Night Mistress - The Back Of Beyond

06. Gorthaur - Seasons

07. Vader - Welcome To The Morbid Reich

08. Azarath - Blasphemers' Maledictions

09. Totem - Let's Play

10. Kat & Roman Kostrzewski - Biało-Czarna

------------------------------------
11. Testor - Animal Killstinct
12. Decapitated - Carnival Is Forever
13. Deivos - Demiurge of the Void
14. The Sixpounder - Going to Hell
15. In Twilight's Embrace - Slaves to Martyrdom
16. Jelonek - Revenge
17. Ceti - Ghost Of The Universe
18. Nomad - Transmigration of Consciousness
19. Faeces - Upstream
20. Luxtorpeda - Luxtorpeda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz