piątek, 6 grudnia 2013

Najlepsze albumy listopada 2013

Koniec roku zbliża się nieubłaganie i tak naprawdę ostatni miesiąc, w którym coś dobrego mogło sie wydarzyć w premierach płytowych minął kilka dni temu. Listopad jak co roku jest ostatnim dzwonkiem dla wielbicieli mocnego grania - grudzień to największa posucha i raczej w tym ostatnim okresie myśli się o podsumowaniu roku, niż szukaniu nowości. Tak zapewne będzie i tym razem, bo grudzień zapowiada się niezwykle skromnie. Ale wracając do listopada - po świetnym wrześniu i październiku liczyłem na to, że jedenasty miesiąc 2013 roku będzie przynajmniej częściowo tak dobry, jak jego poprzednicy. I można powiedzieć, że moje oczekiwania zostały spełnione.

Tym razem będzie bardziej skrótowo niż w poprzednich podsumowaniach. Największym rozczarowaniem listopada jest nowy materiał od Imperial State Electric. Debiut tej formacji był niesamowity, drugi album tylko dobry, a trzeci niestety jest już nijaki. Jakby nie spojrzeć jakość kolejnych wydawnictw ISE wykazuje tendencję spadkową. Szkoda, bo upatrywałem w tej kapeli nowego KISS. Kolejnym rozczarowaniem jest nudna jak flaki nowa propozycja od Rhapsody Of Fire. Jak widać po tym jak skład opuścił Luca Turilli kapelę dorwała jakaś niemoc twórcza i kompozycje nie są mnie w stanie niczym zainteresować. W takim wypadku trzeba czekać nowe wydawnictwo od Luca Turilli's Rhapsody. Nijako wypadły też nowe albumy Huntera i Generation Kill.

Do wyróżnień dałbym tylko jedno wydawnictwo - Turbo "Piąty Żywioł". Może nie jestem fanem tej kapeli, ale muszę przyznać, że wydali naprawdę dobry materiał utrzymany w klimacie staroszkolnego heavy metalu.

W zestawieniu najlepszych premier listopada pominąłem epkę Ghost, z uwagi na to, że składają się na nią same covery. I przyszedł czas i miejsce na napisanie kilku słów o tych najlepszych wydawnictwach z ubiegłego miesiąca. Pierwsze miejsce bez dwóch zdań należy się Pro-Pain. Nigdy nie lubiłem tej formacji, a jednak "The Final Revolution" jako mieszanka groove metalu z hardcorem na tyle szybko wpadła mi w ucho, że album długo nie wychodził z mojego odtwarzacza. Oby to nie było ostatnie słowo od Pro-Pain. Drugie miejsce na podium zajmują death metalowcy z Deicide. Początkowo nie chciało mi się wierzyć, żeby po świetnym "To Hell with God" mogli go jeszcze przebić - w końcu to już kapela grająca ponad 20 lat i wydanie świeżego materiału jest w takich przypadkach nie lada sztuką. Na szczęście okazało się, że Glen Benton i spółka przebili wydawnictwo z 2011 roku. "In the Minds of Evil" to masywna death metalowa masakra i prawdziwa uczta dla wielbicieli gatunku. Na trzecią pozycję wędrują thrash/groovecore’owcy z Living Sacrifice. Mam słabość do tej kapeli, głównie dlatego, że większość muzyków wchodzących w jej skład udziela się również w Soul Embraced. Zresztą na "Ghost Thief" słuchać echa wspomnianej przeze mnie formacji. Niektóre zagrywki brzmią jakby żywcem pożyczone zostały z albumu "Mythos" Soul Embraced. Na czwartej pozycji Five Finger Death Punch, co ciekawe to już drugie wydawnictwo tej kapeli w 2013 roku. Poprzednia część albumu "The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell" miała swoją premierę 30 lipca. Drugą część jednak oceniam zdecydowanie wyżej, materiał jest zdecydowanie bardziej równy i momentalnie wpada w ucho. Oczywiście FFDP nie jest kapelą dla każdego, raczej polecam ją wielbicielom nowocześniejszego ciężkiego grania. Pierwszą piątkę zamyka trzeci album brytyjskiej kapeli Code. Po tym jak ich szeregi opuścił Kvohst, który był bardzo silnym punktem wydawnictwa "Resplendent Grotesque" miałem obawy, czy będą jeszcze w stanie kontynuować przygodę z awangardowym black metal. Jak się okazuje moje obawy były bezpodstawne, bo nowy wokalista Wacian świetnie dał sobie radę z nieszablonowym graniem Code. Co prawda nie jest to tak niesamowity materiał jak "Resplendent Grotesque", ale "Augur Nox" to album zdecydowanie wybijający się ponad inne black metalowe pozycje.

01. Pro-Pain - The Final Revolution

02. Deicide - In The Minds Of Evil

03. Living Sacrifice - Ghost Thief

04. Five Finger Death Punch - The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell - Volume 2

05. Code - Augur Nox

-----------------------------------
06. Hell - Curse And Chapter
07. Human Fortress - Raided Land
08. Benedictum - Obey
09. Impending Doom - Death Will Reign
10. Iron Mask - Fifth Son Of Winterdoom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz